reklama

Dr.Jekyll, Mr.Hyde - to je náš Majo

Sedíme pri raňajkách...„Nenávidím Ťa! Stále sa len rozprávaš. Stále mi odvrávaš! synátor sa na mňa pozerá nenávistným pohľadom. Ruka pripravená ma udrieť. Ale len pripravená. Viem, že neudrie. To je len chvíľkový závan nepríčetnosti, ktorý ako prišiel, tak aj odíde. Už sme si zvykli. Všetci štyria, pretože už aj ročná Maťa sa naňho v takých chvíľach pozerá nechápavo. Ale nervy máme našponované na prasknutie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

„Toto je ten dobrý Majko, ktorého poznáme a máme radi? To prečo sa zaháňaš? Ako to rozprávaš Majo? Choď okamžite do izby a vráť sa až vtedy, keď budeš pokojný," hovorím mu v takýchto vypätých chvíľach buď ja, alebo manželka. Počúva. Akoby sme ho vtedy mentálne vyťahovali z priepasti. Do ktorej opakovane padá. Jeho pohľad naznačuje, že mu v tej priepasti nie je dobre. Že tam nepadá preto, lebo chce. Ale že ho do nej ťahá autizmus.

 

„Idem do izby, dobre," bez okolkov odchádza do svojho kráľovstva, v ktorom som pred pár minútami predsa budil dobrého chlapca! Ktorý ma vyobjímal a napriek svojej inakosti nemal problém opätovať mi prejavenú lásku. Ale príchodom do kuchyne akoby sa niečo stalo. Nálada sa otočila o stoosemdesiat stupňov. Len tak. Na prvý pohľad bez príčiny. Respektíve, ak tam aj nejaká príčina býva, Majo ju nikdy neprezradí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

„Už som späť mami, tati. Som v poriadku. Už budem dobrý Majuško. Naozaj, chcem byť už dobrý," kajá sa.

 

Objímame ho a upokojujeme, že mu veríme. Nechce, aby sme ho pustili z objatia. Silno nás stíska a ja opäť cítim, že sa chalanisko len tak ľahko nemieni vzdať. A my mu to ani nedovolíme...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu