reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

reklama

Súkromné

Keby nebol u nás autizmus...

Jozef Bednár

Keby nebol u nás autizmus...

Viem, že "keby" analýzy nemávajú a rovnako ani nedávajú veľký zmysel. Namiesto rozporovania stavu, ku ktorému v našom živote prišlo a eventuálnemu sebaľutovaniu (pretože to býva pri reflexii tohto typu často tiež prítomné), je efektívnejšie postaviť sa životnej výzve čelom. Hoci to býva často sakramentsky ťažké.

  • 5. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 583x
  • 8
Plač po vlastivede

Jozef Bednár

Plač po vlastivede

„Barborka, držím Ti palce, aby si zvládla odpoveď na vlastivede. Si naučená, vieš všetko čo treba. A pamätaj - budem pri Tebe vždy stáť, aj s maminou, aj keby to nevyšlo a mala by si na polročnom vysvedčení sólovú dvojku z vlastivedy," povzbudzujem dcérku ráno pred odchodom do školy.

  • 18. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 401x
  • 2
Milý Ondrej,

Jozef Bednár

Milý Ondrej,

tak som včera po nedeľnej omši skočil na chvíľu za Tebou. Zapáliť Ti sviečku na hrob. Dnes to bolo rok, čo si odišiel (8.december 2012). Strašne ten čas letí. Hovorí sa síce, že je najlepším lekárom. Ale chýbaš rovnako. Ba ešte aj viac. Niektorí ľudia vravia, že nenahraditeľných sú plné cintoríny. Mýlia sa. Ty si bol nenahraditeľný. Nielen v práci, ale aj doma. Múdry, dobrý, priateľský chlap. Veľký stratég. Skvelý priateľ. A určite aj manžel a otec. To všetko si bol Ty, Ondrej. Mal si len päťdesiat...

  • 9. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 635x
  • 2
Prelet nad autistickým hniezdom

Jozef Bednár

Prelet nad autistickým hniezdom

Dej filmu sa odohráva v liečebni zvanej svet, do ktorej prichádza Jozef Mak - človek milión, ktorý má Bohom "nariadený" svoj život, svoj osud. V instatnej dobe charakteristickej zničujúcim tlakom na výkonnost, plnej stresu a napätia a nedostatku času na vzťahy, je jeho predstava úspešného života tvrdo konfrontovaná s praktikami osudu, ktorý v živote nemilosrdne rozdeľuje svoje rany. Postupom rokov však zisťuje, že je to vo veľkej miere práve autistická inakosť u jeho syna, ktorá mu pomáha prežiť v tejto "liečebni".

  • 19. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 566x
  • 1
Copak jsem vám někdy lhal?

Jozef Bednár

Copak jsem vám někdy lhal?

Takmer nič o takmer všetkom. Prosím stručně. Mým marodům. Máme ještě šanci? Milý Gabrieli! Dělat věci s rozmyslem je ztráta času. Proč jsme takoví sráči. Chyby se staly (ale ne mou vinou). Když už člověk jednou je...Idiot. Ako nepadnúť na nos. Příště spadni líp.

  • 1. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 083x
  • 1
reklama
Najlepšia investícia na Vianoce

Jozef Bednár

Najlepšia investícia na Vianoce

V nedeľu máme prvú adventnú nedeľu. Začína sa adventné obdobie, pre veriacich najmä čas duchovnej prípravy a pokánia pred slávením Vianoc. Chcem toto obdobie prežiť čo najlepšie...

  • 30. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 195x
  • 2
Atakovaný pokoj v duši

Jozef Bednár

Atakovaný pokoj v duši

Ak by som si mohol ešte raz vybrať, čo študovať na vysokej škole, vyberiem si psychiatriu. Život sám o sebe zaručuje dobrému psychiatrovi perspektívu. Nehovoriac o dobe, ktorú máme to šťastie (toto nehovorím ironicky, každá doba, ktorej sa človek dožije, je darom, už len preto, že sa jej dožil:) teraz žiť. Ale skôr pre niečo iné by som si spomenutú profesijnú cestu vybral.

  • 24. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 762x
  • 6
Sila skrytá v bolesti a (najmä) v endorfínoch

Jozef Bednár

Sila skrytá v bolesti a (najmä) v endorfínoch

Po necelých troch dňoch od úspešne a najmä v zdraví dobehnutého maratónu v Košiciach môžem konečne ako – tak chodiť. Fyzická bolesť zachytená najmä vo svaloch však bola len marginálna oproti psychickej pohode, ktorá sa dostavila hneď po dobehnutí ako výsledok vyplavených endorfínov (a ktorá verím že vydrží minimálne do Vianoc:). Napriek tomu, že som sa na trati, najmä po kritickom 35 kilometri, zaprisahával, že to bude nadlho môj posledný maratón, stačilo pár hodín a ja mením postoj k tejto krásnej vytrvalostnej disciplíne. Na budúci rok chcem ísť určite ďalší maratón, asi ten v Bratislave. Bežať viac ako 42 kilometrov je totiž pre amatérskych nadšencov, ako som ja, droga. Povolená droga, ktorá zároveň zvykne odrážať životnú filozofiu bežca - maratónca. Veď aj náš život je akoby reťazcom viacerých maratónov. V čom sú si odbehnuté a tie životné maratóny podobné? V čom mne osobne maratón odzrkadľuje vlastnú životnú filozofiu?

  • 10. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 998x
  • 4
Ako som 13 kilogramov zhodil (a už ich nikdy nechcem späť nabrať)

Jozef Bednár

Ako som 13 kilogramov zhodil (a už ich nikdy nechcem späť nabrať)

Človek priberie ani nevie ako. Zažil som to sám na vlastnej koži. Keď som v lete 2010 platil ročnú splátku svojej životnej poistky, pozeral som si papiere z roku 2000, keď som ju uzatváral/podpisoval. V tom období (v roku 2000) som mal 80kg, čo bolo pri výške 178cm celkom OK. Najmä v porovnaní so spomenutým letom 2010. Kedy váha ukazovala o 22 kilogramov viac. Presne 102kg…

  • 8. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 690x
  • 12
Kde budeme o desať rokov?

Jozef Bednár

Kde budeme o desať rokov?

Cesty osudu bývajú také nevyspytateľné, že nieže nevieme, čo sa stane o mesiac či o rok, nieto o desať rokov. A keby som použil biblické podobenstvo, tak potom „nevieme dňa, ani hodiny“. Napriek tomu sa v posledných dňoch často zamýšľame nad tým, kde budeme o desať rokov. Dôvod na to je celkom prozaický.

  • 26. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 850x
  • 18
reklama
Keď má človek problém so štítnou žľazou

Jozef Bednár

Keď má človek problém so štítnou žľazou

O štítnej žľaze a jej funkcii v tele samozrejme niečo viem. O problémoch s ňou som však až do donedávna iba počul od známych. Respektíve čítal v novinách. Takto z médií som sa pred rokmi napríklad dozvedel, že aj Martine Moravcovej museli doktori štítnu žľazu z tela vybrať. A ona teraz až do konca života musí užívať lieky, ktoré nahrádzajú činnosť spomínaného orgánu.

  • 7. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 681x
  • 13
Preukrutne ťažký kríž

Jozef Bednár

Preukrutne ťažký kríž

Ako veriaci človek nezvyknem Boha viniť za niečo, čo sa udeje či už v mojom živote, alebo v živote mojich príbuzných, priateľov a známych. Dnes som sa ho však predsa len nesmelo spýtal, prečo je svet, ktorý riadi, taký nespravodlivý. Aspoň z pohľadu bežného smrteľníka ako som ja. Pretože pochopiť a prijať informáciu v jednej sms-ke, ktorú som dostal, nemôžem ani v takom prípade, ak sa za tým, čo v nej stálo, snažím vidieť Božiu vôľu.

  • 15. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 773x
  • 71
Obyčajné, rukou písané listy

Jozef Bednár

Obyčajné, rukou písané listy

Nedávno som pri upratovaní bytu objavil zabudnutú tašku s listami. Pomaly už zažltnutými. Sadol som si a čítal. Rukou písané listy. Desiatky listov starých viac ako 10 rokov.

  • 10. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 242x
  • 9
Kedy má blog zmysel

Jozef Bednár

Kedy má blog zmysel

Dostal som dnes reakciu na texty na mojom blogu, ktorá ma dostala. A dojala. Po súhlase od odosielateľa si ju dovoľujem publikovať, pretože je svojím spôsobom výnimočná. Ak má bloger aspoň jedného takého čitateľa, akým je autor nasledujúcich riadkov, potom má ten blog zmysel...

  • 28. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 074x
  • 12
Nočný vták proti svojej vôli

Jozef Bednár

Nočný vták proti svojej vôli

Nikdy ním nechcel byť. Ako dieťa spával celkom dobre, a to celú noc. Neskôr, ako dospelému, sa mu však spánok trošku začal vymykať spod kontroly.

  • 24. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 493x
  • 0
reklama
Ak by som mal tri oriešky...

Jozef Bednár

Ak by som mal tri oriešky...

Tri oriešky. Ak by ste ich mali, tak ako v rozprávke, čo by ste si priali v tomto predvianočnom čase?

  • 16. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 404x
  • 6
Sväté sľuby

Jozef Bednár

Sväté sľuby

Hovorí sa ironicky, že „sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú“. Tiež je asi pravda, že každý z nás má na rováši nejaké nesplnené sľuby, ktoré dal. Dva druhy sľubov však považujem za nedotknuteľné a istým spôsobom sväté. Tie by sme nemali sľubovať len tak do vetra. Sú pre mňa istým spôsobom sväté.

  • 30. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 434x
  • 1
Desať rokov manželstva

Jozef Bednár

Desať rokov manželstva

Je to málo? Je to veľa? Záleží, z akého uhla pohľadu sa na tento úsek pozrieme. Takisto záleží aj na tom, čo túto dekádu naplnilo. A ako sa s tými dvomi, ktorí desať rokov dozadu uzatvárali manželský sľub, hral sám osud.

  • 25. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 397x
  • 10
Óda na krupičku

Jozef Bednár

Óda na krupičku

Je to jednoduché. Chce to len mlieko, soľ, cukor a krupicu. Výsledkom je pochúťka, ktorá mi chutila aj v ranom detstve. Chutí mi aj v hlbokej dospelosti. A chutiť mi asi bude až do smrti.

  • 20. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 942x
  • 25
Stroskotanec

Jozef Bednár

Stroskotanec

Práve som dopozeral Stroskotanca. Tento film, v ktorom exceloval Tom Hanks, som už videl minimálne päťkrát...

  • 22. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 660x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu