reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

reklama

Vážnejšie dumky a úvahy

Nech On rozhoduje o konci našej cesty

Jozef Bednár

Nech On rozhoduje o konci našej cesty

Jeden zo slovenských spravodajských serverov v posledných dňoch opäť otvoril tému eutanázie. Oceňujem tento krok, o eutanázii je potrebné diskutovať. Táto téma vyvoláva protichodné názory. Ja som môj názor na túto tému už raz na blogu prezentoval, som proti eutanázii. Najnovší argument českého poslanca za ODS Borisa Šťastného moje presvedčenie iba podporil.

  • 27. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 484x
  • 148
Nietzsche, kravy – a úvaha o čase a smrti

Jozef Bednár

Nietzsche, kravy – a úvaha o čase a smrti

Na môjho Mareka príde raz za čas istá nostalgia. Vtedy povie slová, ktoré až zamrazia. Ako pred pár dňami. Parkujem pred domom po návrate z práce a zo školy. Majo ma čaká pred bytovkou, kým zamknem auto. Vidím, že sa s veľkým zaujatím pozerá hore na jasnú oblohu. „Ocko, ja by som chcel ísť do nebíčka,“ hovorí, ako sa k nemu blížim, stále veľmi pozorne sledujúc nebo nad nami. „Majko, ešte si maličký, teraz si tu s nami. Ľúbim Ťa,“ odpovedám. Nič lepšie mi v tej chvíli nenapadá.

  • 31. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 116x
  • 5
Božskí poslovia

Jozef Bednár

Božskí poslovia

Bol to jeden z našich susedov z našej trnavskej bytovky. Už neviem, ako sa volal. Bol to obyčajný, normálny chlap. Napriek svojmu telesnému postihnutiu žil až do svojej smrti spoločensky aktívny život, dokonca chodil aj do práce. Celkom sme s ním vychádzali. Na jednej návšteve u nich ma však trošku prekvapil odpoveďou na vlastnú otázku, či je veriaci... „Nie, v Boha neverím. Ak by Boh existoval, nedopustil by, aby som trpel tak, ako trpím. Nebol by som postihnutý,“ doteraz som nezabudol na jeho slová.

  • 24. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 971x
  • 20
O Havlových slovách a registrovanom partnerstve

Jozef Bednár

O Havlových slovách a registrovanom partnerstve

V českej tlači sa objavilo vyjadrenie bývalého českého prezidenta Václava Havla, v ktorom vysvetľuje, že si rodinu váži a že jeho slová namierené na českého prezidenta Klausa a šéfa českých lidovcov Kalouska, že si predstavujú rodinu ako teľatník, boli nepochopené. Len pre úplnosť – Havel takto reagoval na prijatie zákona o registrovanom partnerstve a na podľa neho vraj absurdnú ideológiu pánov Klausa a Kalouska, že rodina má mať výhody, pretože plodí deti. Na rozdiel od homosexuálnych párov...

  • 12. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 110x
  • 91
Joe Black, prečo?

Jozef Bednár

Joe Black, prečo?

Viem, že si tu medzi nami stále. Nikdy neodchádzaš natrvalo. Vždy ideš preč iba na chvíľku, vždy s niekým z nás, živých. Ale v podstate hneď sa vraciaš späť. Tak to jednoducho musí byť. Či chceme či nie, Tvoje pôsobenie medzi nami musíme akceptovať. Čomu však nerozumiem, je logika Tvojho výberu. Podľa čoho si vlastne vyberáš ľudí?

  • 6. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 629x
  • 6
reklama
Cirkus okolo karikatúr je šialený

Jozef Bednár

Cirkus okolo karikatúr je šialený

Oceňujem doterajší prístup britských médií. Nikto azda nepochybuje, že za kanálom si slobodu slova a tlače ctia posvätne rovnako ako my na starom kontinente. Popri nej však oproti zvyšku Európy berú Briti asi viac do úvahy aj slušnosť a najmä empatiu a toleranciu voči iným kultúram. Ak by tomu tak nebolo, aj oni by naskočili na pomyselný vlak uverejňovania karikatúr proroka Mohameda v európskych médiách, ktoré tak pobúrili moslimov v mnohých arabských štátoch.

  • 6. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 011x
  • 19
Životné šťastie je otázkou priorít

Jozef Bednár

Životné šťastie je otázkou priorít

Moji starí rodičia prežili takmer celý život na dedine, „priviazaní“ k statku, k roli a s tým spojenej neustálej lopote. Nenariekali, žili. Život to bol ťažký, ale to svoje šťastie si vedeli vždy nájsť...“Keby vedeli, aký je svet krásny a čo ponúka, určite by sa viac tisli do sveta,“ oponoval mi jeden známy.

  • 8. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 196x
  • 5
Požičaný groš

Jozef Bednár

Požičaný groš

SPP ohlásil od októbra zdraženie zemného plynu pre domácnosti o viac ako 20%. A v januári chce v zdražovaní pokračovať. Hore má ísť napríklad aj elektrina...A ja sa pomaly obávam, či to moji rodičia žijúci už sami v rodinnom dome (štandardnom, žiadna vila) na vidieku dokážu utiahnuť. Určite nie som sám, kto má obavy o to, ako jeho starnúci rodičia dokážu prežiť pod tlakom stále sa zvyšujúcich cien...Je dosť možné, že tak ako roky dozadu skôr starí rodičia občas nezištne finančne vypomohli deťom, tak teraz sa blíži čas, kedy deti žijúce už so svojimi rodinami, aj napriek často vlastným problémom prežiť, budú pomáhať svojim rodičom. V duchu starej klasickej rozprávky o 3 grošoch...

  • 31. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 786x
  • 8
Obyčajný krížik na čelo

Jozef Bednár

Obyčajný krížik na čelo

Zvykla mi ho v detstve prstom naznačiť moja mamina vtedy, keď som odchádzal z domu „do sveta“. Najskôr do škôlky a potom do školy, neskôr na výlety, štúdiá. Jednoducho vždy, keď vedela, že ma istý čas nebude mať pri sebe. A dostával som ho vždy aj na dobrú noc...

  • 30. júl 2005
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 3 859x
  • 8
O múdrosti srdca alebo Želanie kráľa Šalamúna

Jozef Bednár

O múdrosti srdca alebo Želanie kráľa Šalamúna

Dnes v kázni na nedeľnej omši sa u nás kňaz venoval jednému z odkazov kráľa Šalamúna. Tomu sa Boh zjavil vo sne a hovorí mu: „Žiadaj si odo mňa čo chceš, a ja Ti to dám...“

  • 24. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 847x
  • 9
reklama
Smrtka sa asi musela zblázniť

Jozef Bednár

Smrtka sa asi musela zblázniť

Dnes som v novinách čítal správu, že vo veku 47 rokov zomrel na rakovinu bývalý vynikajúci poľský (a aj svetový) stolný tenista Andrzej Grubba. Prednedávnom infarkt skosil ani nie 50-ročného poslanca NRSR p. Komlósiho. Predtým ani nie 50-ročného Stana Radiča. Predtým 23-ročného futbalistu Benficy Lisabon Miklósa Fehéra....Každú chvíľku je v novinách správa o náhlej smrti nejakého športovca (najmä futbalisti v poslednom čase)... Je to strašné. Smrtka sa musela zblázniť, keď si tak často berie ľudí mladých a ľudí v produktívnom veku...

  • 22. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 052x
  • 27
Umučenie Krista a súčasnosť

Jozef Bednár

Umučenie Krista a súčasnosť

Po čase som si opäť pozrel film Umučenie Krista. Nechcem teraz písať naňho recenziu (spravodajsky by to ani nemalo cenu, film bol uvedený do kín už pred viac ako rokom). Chcem však z príbehu (ten ma zaujíma) vybrať niekoľko obrazov a odkazov, nestrácajúcich podľa môjho názoru platnosť ani v dnešnom svete. Pre veriacich či neveriacich. Pre všetkých dobrých ľudí...

  • 30. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 524x
  • 6
Matka a jej strach

Jozef Bednár

Matka a jej strach

Viem, že sa stále o mňa bojíš, aj napriek mojim Kristovým rokom. A budeš sa o mňa báť dovtedy, pokiaľ budeš na tomto svete. Je to prirodzené, si moja mama. Ja si už síce žijem svoj život, so svojou (čochvíľa už štvorčlennou) rodinkou, ale navždy zostávam Tvoj syn. Mami, keď som bol dieťa, nemala si rada, keď som Ťa „vytáčal“. Správaním, zlou známkou, lenivosťou...Teraz sa často hneváš, že Ťa vytáčam málo. Že sa Ti telefonicky neozvem tak často, ako by si chcela. Napriek tomu, že sa vidíme v podstate raz za 14 dní, máš pocit, že ak Ti nezavolám, nevieš, či som v poriadku. Jednoducho sa materinsky o mňa bojíš. Niekedy som Tvoje pocity nechápal. Po tom, ako som sa stal otcom, Ťa chápem...

  • 17. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 859x
  • 10
Chlapská slza

Jozef Bednár

Chlapská slza

Tvrdí sa o nej, že je prejavom slabosti. Že by „silnejšiemu“ pohlaviu nemala z oka nikdy vypadnúť. „Chlapi neplačú,“ počúvam sem – tam v kruhu známych či v rodine. A nesúhlasne krútim hlavou. Tak ako chlapa nerobia svaly, tak mu neškodia ani slzy. Skôr naopak, slza môže mužovi pridať pomyselný plusový bod. Pretože pravá chlapská slza je dôkazom sily. Vnútornej sily chlapa boriť sa životom napriek čiastkovej nepriazni osudu, kvôli ktorej sa väčšinou tá nešťastná slza skotúľa.

  • 9. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 928x
  • 7
Čomu v podnikaní verím II.

Jozef Bednár

Čomu v podnikaní verím II.

V roku 2004 som podnikal ako živnostník, následne v januári tohto roku som živnosť „preklopil“ do klasickej firmy. Pri svojom podnikaní ctím etiku, slušnosť a poctivosť. Ide to. Možno pomalšie, ale ide. Aj keď hlasov, že poctivosťou ďaleko nezájdem, respektíve že v slovenskej džungli sa dodržiavanie podnikateľskej etiky nevypláca, je stále viac než dosť. Niekedy, ak spomenuté názory prevažujú, vyzerám ako blbec ja. Je mi to však jedno. Nezmením sa. Dlhodobo sa mi to určite vyplatí. Verím tomu:-).

  • 10. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 226x
  • 8
reklama
Milý Martin,

Jozef Bednár

Milý Martin,

keď si mi včera išiel oznamovať tú radostnú zvesť, že čakáte potomka – úprimne, tušil som to. Nielen preto, že si už nejaký ten mesiac ženatý a okolo Teba v poslednom čase inšpiratívne všetko tehotnie:-)... Ako pomaly dvojnásobný otec viem už totiž tie pocity otca – čakateľa trošku ľahšie dešifrovať. Inak, za posledné 2 týždne si už mojím štvrtým kamarátom, čakajúcim s polovičkou potomka...:-) Martin, to, že sa máš na čo tešiť, Ti tu určite nemusím písať. Ponúkam skôr pár pocitov od skúsenejšieho "fotríka":-):...

  • 18. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 873x
  • 1
O (plynúcom) čase

Jozef Bednár

O (plynúcom) čase

Často snívame o tom, aby sa vrátil späť. Ale vieme, že to je fikcia a vrátiť sa späť nie je v jeho silách. Skúšame ho preto aspoň prosiť, aby spomalil. „Nemôžem. Veď ste chceli žiť v dynamickej dobe, nie? Nech sa páči,“ odpovedá.

  • 14. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 508x
  • 2
Čomu v podnikaní verím

Jozef Bednár

Čomu v podnikaní verím

Dnes má moja firma tri mesiace. Nechcem jej tu robiť reklamu. Chcem vám iba priniesť správu o niektorých radostiach a strastiach de facto začínajúceho malého slovenského podnikateľa. Podeliť sa o princípy, ktorým verím. Sám sebe pánom som druhý rok, od roku 2004, kedy som začal pôsobiť ako živnostník.

  • 8. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 423x
  • 6
O manželstve

Jozef Bednár

O manželstve

Včera som v jednom zo slovenských rádií zachytil v rámci večerného programu variácie na tému – Manželstvo, alebo život „na divoko“? Na túto tému posielali svoje názory mnohí. Výrazne pritom prevažovali hlasy proti manželstvu, čo je zaujímavé viac zo strany nežnejšej časti poslucháčov. Argumenty proti sa niesli väčšinou v duchu „nepotrebujem papier na lásku“, „manželstvo nikdy“...

  • 20. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 936x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu