reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

reklama

Pohodička

Šťastný, Široký a Krátkozraký (rozprávka)

Jozef Bednár

Šťastný, Široký a Krátkozraký (rozprávka)

Milé deti (ale nielen vy), iste všetky veľmi dobre poznáte rozprávku o Dlhom, Širokom a Bystrozrakom. Dnes vám prinášame jej voľné pokračovanie. Keďže však Dlhý a Bystrozraký ponuku účinkovať v ďalšom príbehu odmietli a z rôznych príčin sa ospravedlnili, naša rozprávka sa bude volať Šťastný, Široký a Krátkozraký. Pekne sa usaďte, rozprávka sa začína...

  • 6. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 259x
  • 8
Milujem Krausa. Banán, sorry!

Jozef Bednár

Milujem Krausa. Banán, sorry!

Ono pravda je, že najmä cez týždeň človeku veľa času na pozeranie televízie nezostáva. Ale som aj rád, sú dôležitejšie veci v živote. Blázniť sa s deťmi. Pomáhať manželke. Keďže však telku doma máme, občas pri nej zakotvíme. Z celej ponuky programov je jeden, ktorý sa ja osobne snažím nevynechávať. A jeden, ktorý možno aj je zábavný, ale mne sa z upútavok taký nikdy nezdal, takže som ho nikdy ani ne(do)pozeral a asi (to hovorím na ospravedlnenie smerom k ľuďom, ktorí ho radi majú) preto mám voči nemu predsudky...

  • 3. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 769x
  • 26
Mávam rád tie „ufúľané“ rána...

Jozef Bednár

Mávam rád tie „ufúľané“ rána...

A možno ani nie doslova ufúľané, ale také pohodové. A ani nie celé rána (počas týždňa bývajú na začiatok skôr o strese), ale hlavne minúty po tom, ako hodím syna do špeciálnej školy. Keď si, už v Bratislave, nájdem čas na „mojej“ pumpe na obligátnu kávičku spojenú so Športom.

  • 7. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 607x
  • 3
Cigánsky vrchol sezóny

Jozef Bednár

Cigánsky vrchol sezóny

Cigánska určite patrí na shortlist mojich najobľúbenejších jedál. Vychutnať si ju viem doma, v pokoji, zväčša s chlebíkom, horčicou (výlučne kremžskou) a cibuľkou. A takisto vonku na stojáka, síce v žemli, ale tiež s horčicou (tu akceptujem aj plnotučnú) a s cibuľkou. Ak si pritom môžem vybrať, určite preferujem kuraciu cigánsku...

  • 30. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 379x
  • 9
Ako sa zo mňa (zatiaľ) nestal lyžiar

Jozef Bednár

Ako sa zo mňa (zatiaľ) nestal lyžiar

Blížiaca sa zima a prvé návaly snehu niekde na Slovensku (v Bratislave a najmä smerom na Komárno teda ani náhodou) ma nechávajú chladným. Nielen kvôli znižujúcim sa hodnotám na teplomere, ale aj kvôli môjmu pasívnemu postoju k asi najobľúbenejšiemu zimnému športu – lyžovaniu. Ja totiž nelyžujem, som skôr sánkár. Z rôznych príčin...

  • 13. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 360x
  • 3
reklama
Balada o (ne)únavnom chudnutí

Jozef Bednár

Balada o (ne)únavnom chudnutí

Tie myšlienky sa vracajú neustále. Najviac vo forme výkričníkov a otáznikov. Málo sa pohybuješ! Prestal si behávať! Nemohol by si schudnúť? Aspoň pár kíl? Pohyb, pohyb! Je to už dlhoročný boj s mojím druhým ja. Vždy začiatkom roka vyhráva to „ja“ naklonené k chudnutiu. Neskôr v priebehu roka ho však potláča druhé „ja“...

  • 23. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 557x
  • 7
Lásky čas aj iným mesiacom!

Jozef Bednár

Lásky čas aj iným mesiacom!

Už pár dní tu máme máj. Mesiac známy aj tým, že je (vraj) mesiacom lásky. Mne sa ale tento jeho monopol na lásku nepozdáva. Prečo nie aj iné mesiace? Prečo by nemohol byť mesiacom lásky aj apríl? Či september, alebo hociktorý iný mesiac v roku?

  • 4. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 558x
  • 1
Oberáme vianočný stromček

Jozef Bednár

Oberáme vianočný stromček

Moja sestra plánuje spolu s manželom spratať ich vianočný stromček na sviatok Troch kráľov. Vraj tak to káže tradícia, obrať ho a uložiť (vrátane všetkých vianočných ozdôb i dobrôt) už okolo 6.januára. My v našom rodinnom hniezde však túto tradíciu tvrdo pošliapavame, a to z dvoch strán...

  • 28. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 817x
  • 6
Zábavná hra o rozpočet (fikcia)

Jozef Bednár

Zábavná hra o rozpočet (fikcia)

Máte už schválený rozpočet na budúci rok? My v rodine ešte nie, rozprava v obývačke nás čaká cez víkend. Veľmi rýchlo však ešte musíme nájsť konsenzus v problematických položkách tak v príjmovej, ako aj výdavkovej časti rodinného rozpočtu. Základom je dosiahnuť minimálne vyrovnané hospodárenie. Deficit v rodinnom rozpočte by nám totiž nemal kto vykryť. Prinášam prepis prejavu, ktorý pravdepodobne už v sobotu na obed prednesiem pred záverečnou rozpravou a hlasovaním...

  • 15. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 600x
  • 4
Prievan v peňaženke alebo Bordel treba raz za čas aj upratať

Jozef Bednár

Prievan v peňaženke alebo Bordel treba raz za čas aj upratať

Dnes doobeda ma v Bratislave zalial studený pot. „Nemám peňaženku!“ uvedomil som si na pumpe. Nebola ani vedľa na sedadle, ani v odkladacom priečinku. Nebola ani pod jedným zo sedadiel. Ani v kufri. Ani v taške. Akoby sa pod autom prepadla...

  • 25. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 047x
  • 2
reklama
Ako ušetriť na vode do ostrekovačov

Jozef Bednár

Ako ušetriť na vode do ostrekovačov

„A vodičku do ostrekovačov, nekúpite?“ skúsila minulý týždeň v Žiline na mňa poslednú otázku predavačka na „benzínke“ potom, ako som odmietol postupne bagetu, „niečo sladké“ a aj „nejakú vodu na pitie“...

  • 13. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 901x
  • 6
Kam sa máme chodiť sánkovať?

Jozef Bednár

Kam sa máme chodiť sánkovať?

Nehovorím, že v okolí Trnavy to bývala idylka nájsť kopec na sánkovanie. To nie. Ale vždy sa dajaký našiel. Presnejšie my sme vždy dajaký našli. Myslím kopec (prípadne kopček) prírodný. Ktorý vznikol „sám od seba“. Nie vždy to síce bol veľký kopec, ale deckám stačil. V prípade núdze nás zachraňovali blízke Karpaty. Čo ale so sánkovaním v Šamoríne?

  • 8. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 540x
  • 6
Milý Ježiško,

Jozef Bednár

Milý Ježiško,

pozdravujem. Možno si prekvapený, že tohto roku píšem opäť o trošku skôr. Že do Vianoc zostáva ešte 6 týždňov? Nepomôžem si, predstav si, tu u nás už v obchodoch naplno žiari vianočná výzdoba! Aj malý Marek Ťa už všade vidí: „Taťo, toto sú Vianoce, budú darčeky!“ hovorí vždy, keď vidí blikajúce svetielka v obchodoch. Preto Ti píšem pár slov (nielen) k našim deťom, čo a ako, aby si to stihol všetko zariadiť. Píšem v predstihu aj preto, lebo si viem predstaviť, že tesne pred Vianocami toho budeš mať dosť. A nechcem, aby si deckám priniesol mačku vreci...

  • 14. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 718x
  • 6
Ako som sa v nedeľu vykašľal na prácu

Jozef Bednár

Ako som sa v nedeľu vykašľal na prácu

Priznám sa bez mučenia, stačilo málo. Aby som zvážil, či je naozaj tak dôležité cez deň v nedeľu písať „rôzne veci“ do práce. Aby som si uvedomil, že nie práca ma v nedeľu potrebuje, ale rodina. Nielen doma, ale najmä „vonku“, na spoločnej prechádzke. A tak sme „len tak“ vyrazili včera najskôr sa von po čase napapať (aby si mamina odfúkla:-), a potom na bratislavskú Železnú studničku. Marek bol celý bez seba. A aj Barborka sa nejak viac usmievala:-)...

  • 7. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 878x
  • 2
Očné variácie

Jozef Bednár

Očné variácie

Pred týždňom mi operovali oko. Nechcem sa sťažovať, ani ľutovať. V podstate o nič nešlo, „len“ o laserovú operáciu, pre ktorú som sa sám rozhodol, aby som nemusel nosiť okuliare. Robili mi korekciu ľavého krátkozrakého oka. Včera ešte rezalo a pálilo, dnes je už takmer v pohode...Najmä prvé dni po operácii som sa vyspal viac ako za predošlý rok dokopy. A okrem iného som z dôvodu nemožnosti robiť nič iné poprehadzoval svoje vzletné:-) myšlienky na tému „očné variácie“:-)...

  • 10. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 538x
  • 7
reklama
Futbalový dekameron: Hlúpe góly a prerušenia zápasov

Jozef Bednár

Futbalový dekameron: Hlúpe góly a prerušenia zápasov

Včera sa mi po rokoch dostala do rúk jedna moja obľúbená knižka z detstva – Futbalový dekameron. Napísal ju v roku 1987 Imrich Fekete vo vtedajšom slovenskom telovýchovnom vydavateľstve Šport, a zozbieral v nej 10 000 zaujímavostí o futbale. Zase som ju „zhltol“. V knižke som sa išiel opäť od smiechu popučiť najmä pri čítaní zaujímavostí v kapitolách o kurióznych, respektíve „hlúpych“ góloch a o prerušeniach zápasov. Vybrané futbalové perly si vám dovoľujem ponúknuť v rámci celkovej víkendovej pohodičky:-)...

  • 15. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 688x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu