reklama

O nedeľnej omši

Takmer každú nedeľu doobeda chodím spolu s rodinou na nedeľnú svätú omšu. Je to pre nás všetkých už tradícia. Tak ako návšteva príbuzných či podnikanie výletov v tento deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Kresťanskú výchovu, ku ktorej patrila aj návšteva svätej omše minimálne v nedeľu a vo sviatok, som dostával do vienka od rodičov a starých rodičov už od malička. Tak, ako tomu bývalo na dedine zvykom, a to aj v časoch hlbokého socializmu. Do kostola sa v nedeľu jednoducho chodilo. Pamätám, že u „nás“ chodil naozaj každý. Aj komunisti, aj richtár. Na dedine sme mávali (stále tomu tak je) v nedeľu dve sväté omše, ráno o siedmej tzv. „malú“ a o pol jedenástej tzv. „hrubú“. Počas obidvoch bývalo v kostole nabité. Na rannú skôr do kostola chodili ženy, aby neskôr mohli chystať nedeľný obed. A na „hrubú“ muži s deťmi.Pokorne priznávam, že ako chlapec som tie nedeľné omše brával niekedy ako povinnosť. Najmä vtedy, keď sme doobeda mali aj futbalový zápas vonku a bolo treba ísť na „malú“ už s vecami na zápas (tak ako ostatní chalani), aby sme po omši mohli hneď sadať do pristaveného autobusu. Za povinnosť som ich ale vtedy brával aj preto, lebo som si najmä ja sám ako dospievajúci musel hľadať cestu k Bohu...Tú cestu som rokmi postupne spoznával. Teraz už viem, že človek sám sa niekedy ako chce môže snažiť, ale aj medzi nebom a zemou sa dejú veci a preto je z času na čas dobré sa aj v chráme pomodliť za to, aby nám bolo vyslyšané. Samozrejme, najmä vtedy, keď pre vyslyšanie urobíme aj my všetko, čo treba, keď si najskôr sami pomôžeme. Aby potom Boh tiež pomohol. A aby sme mali dosť síl niesť náš kríž.V nedeľu do kostola som sa počas mojej doterajšej cesty životom snažil chodiť bez ohľadu na miesto, kde som sa práve nachádzal. Na Slovensku či v zahraničí. Všade som sa snažil nájsť kostol, kde by človek mohol nájsť útočisko. Miesto pre upokojenie svojej duše. Miesto pre upratanie vlastných myšlienok. Miesto, kde pookreje a naberie nové sily. Mám rád nedeľné omše. Celý týždeň sa na takúto omšu teším. Posledné roky aj s rodinkou. Bez svätej omše by už našej nedeli niečo dôležité chýbalo...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu