reklama

O (s)klamaní

Neviem, či viem klamať. Asi nie. Najmä tie tzv. veľké klamstvá mi vôbec nejdú. OK, tzv. malé klamstvá, či ako Angličania hovoria „white lies“, tie niekedy v záujme „vyššieho dobra“ človek v živote musí použiť. Učím sa tomu aj ja. Ale veľké mi nikdy nepôjdu. A som tomu rád. Ani sa o ne nepokúšam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ono totiž aj s tými tzv. malými klamstvami mávam problémy, pri ich používaní nevyzerám dôveryhodne. A mne blízki ľudia ma tak prekuknú ľavou zadnou. Nuž a ja potom mám problémy napríklad utajiť pred manželkou prekvapenie, ktoré som jej prichystal a chcem ho (doslova) vybaliť až na Vianoce. Či vysvetliť jej, kam sa podela (rozbitá, črepiny som predtým rýchlo zamietol) šálka z riadu, ktorý som umýval. Polovičke stačí jediné – pozrieť sa mi do očí. A je aj po white lies...Rovnako je tomu aj v práci. Raz ma pri snahe o obranu kolegu šéf prekukol ešte ani som slovo nepovedal: „Jožo, ty nevieš klamať, teba oči prezradia!“Túto moju prednosť sa však učím aj využívať, pri kontakte s ľuďmi. Najmä pri tých, ktorých poznám. Tiež mi stačí pohľad, trošku dlhšie zafixovaný očný kontakt (respektíve uhýbanie pohľadom zo strany druhého človeka), a tuším. Ale keďže v ľuďoch sa snažím vidieť viac to dobré (niekedy až príliš dlho), zvyčajne ešte čakám, či sa mi to veľké klamstvo potvrdí. Pričom (úprimne) často sa pri tom čakaní aj popálim a sklamem.A tie tzv. malé klamstvá? Ak sú v záujme už spomenutého „vyššieho dobra:-)“, tak sa k nim niekedy ani nevrátim. A ak majú za cieľ ma prekvapiť, vtedy ich prepočujem. Aby som druhých nesklamal...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu