reklama

Očné variácie

Pred týždňom mi operovali oko. Nechcem sa sťažovať, ani ľutovať. V podstate o nič nešlo, „len“ o laserovú operáciu, pre ktorú som sa sám rozhodol, aby som nemusel nosiť okuliare. Robili mi korekciu ľavého krátkozrakého oka. Včera ešte rezalo a pálilo, dnes je už takmer v pohode...Najmä prvé dni po operácii som sa vyspal viac ako za predošlý rok dokopy. A okrem iného som z dôvodu nemožnosti robiť nič iné poprehadzoval svoje vzletné:-) myšlienky na tému „očné variácie“:-)...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

PADNÚŤ DO OKA môže hocičo. Na jednej strane ak do oka padne niečo zlé ako mucha či nejaká špina, oko sa búri a plače. Slzy majú jediný cieľ, dostať „votrelca“ preč. Ak nám však do oka padne napríklad iná ľudská bytosť, vtedy je aj oko blažené, aj my. Žiadne slzy. Maximálne slzy dojatia, slzy šťastia. Najmä ak aj my padneme do oka tej zmienenej „druhej strany". Takéto „padnutia do oka“ môže každé oko...OČNÝ KONTAKT I. Držíte ho v rozhovoroch. Vôbec najkrajšie je držať ho v rozhovore s partnerkou či partnerom, respektíve pri hľadaní toho pravého. Alebo pri flirtovaní. Pohľad, ktorý neuhne. Ja udržím Tvoj. A Ty môj. Nemáme sa za čo hanbiť. Čas, keď nehovoria ústa, ale oči. Oči neklamú. Keď klameme my, alebo sme neúprimní, oči to vedia a pohľad neudržia. „Pozri sa mi do očí...Naozaj hovoríš pravdu?“ niečo podobné možno počulo veľa z nás pri rozhovoroch s rodičmi či starými rodičmi. Oči nás vždy prezradia. Či ide o lásku, alebo o pravdu...NAOKO. Robiť niečo naoko, tu si myslím oko urážame. Robiť naoko = robiť len tak, napoly. Alebo nerobiť vôbec? Počul som taký aj taký výklad. Prečo však naoko? Žeby oko nemalo šancu postrehnúť polovičnú snahu? Ja nič:-), len tak som dumal, prečo tu naši predkovia použili oko skôr v negatívnom význame...Verím, že aj to oko mi neoperovali len tak naoko:-)...OČNÝ KONTAKT II. Očný kontakt tých, ktorí ho držať nevedia. Hovorím o autistoch. Je to jeden z možných identifikátorov autizmu, jeden z autistických rysov. Autistické dieťa ho neudrží, očným kontaktom uhýba. Niežeby ho nechcelo udržať pre klamstvo. Takéto dieťa Vás aj ľúbi. Len pohľad neudrží. Oči utekajú z dohľadu Vašich očí, akoby hľadali ten bezpečnejší, iný svet. „Marek, tu som, pozri sa na mňa,“ miliónkrát sme takto tréningovo fixovali synov očný kontakt. Podarilo sa nám to, drží ho. Podľa doktorov sa to naučil svojou pamäťou, ale nám je to jedno.OKO ZA OKO. Tak toto nie je vôbec to biblické „kto do Teba kameňom, Ty doňho chlebom“. V tomto prípade sa obrazne „za oko“ pyká. Pomyselná očná pomsta. Oko za oko bez diskusie...OČARIŤ. V prvom momente mi napadli len pozitívne slová s očarením. Pozitívne zapôsobiť na niekoho, svojím vystupovaním, vedomosťami, postojom k životu. Jednoducho keď je niekto druhý z Vás paf:-)...Pozornejší pohľad na slovo očariť a jeho skladbu však odhalí akoby až dva korene slova, ktoré mi vôbec nejdú dokopy:-)...OKOLIČÁNYI Juraj. Bývalý (tuším hokejový) rozhodca. Asi mal na ľade vždy oko na správnom mieste, keď bol rozhodcom medzinárodným...OČI VYOČIŤ. Ísť si oči vyočiť nejde nikdy plánovane. V takom prípade by sme zle dopadli:-). Ak si ideme oči vyočiť, takmer vždy na niečom, čo nás prekvapí. Mám pocit, že skôr pozitívne. Aby sa tie naše oči mali na čo tešiť:-)...OČOVÁ. Dedina na strednom Slovensku, ležiaca v krásnom prostredí (viem z internetu:-) pod Poľanou. Rodisko napríklad Mateja Bela. Známa aj folklórnym festivalom. Síce som v Očovej nikdy nebol, ale vyočiť si v Očovej oči by pre návštevníka asi nemal byť problém:-)...Na tému „oči“ by sa dalo dlho pokračovať. Moje oči však teraz očakávajú skôr spánok, ako pokračovanie očných variácií. Keďže nechcem byť očitým svedkom ich protestu, v tomto okamihu končím:-)...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu