reklama

A moja maratónska dušička zaplesala radosťou...

V minulom roku som behával v podstate len do júna. Pražský maratón som pre zdravotné problémy vynechal, na prípadný ďalší maratón som už nešiel. V druhej polovici roka mi žiaľbohu myseľ zamestnávali prozaickejšie životné problémy ako beh, tenisky som preto dočasne zavesil na klinec...Dnes som ich však zvesil. „Na vine“ bola správa v médiách, že začiatkom apríla bude v Bratislave prvý ročník Bratislavského mestského maratónu. Moja amatérska maratónska dušička zaplesala po tejto správe veľkou radosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na prípravu mám síce len necelých 80 dní, ale (verím tomu:-) dá sa to zvládnuť. Nabehaných takmer 2000km za obdobie január 2003 – jún 2005 sa hádam nemohlo len tak stratiť! Ak za obdobie do maratónu zostávajúcich 2,5 mesiaca urobím aspoň 250-300km (viac to určite nebude, nemôžem sa zničiť:-), Bratislava bude moja. Do cieľa sa minimálne doplazím:-)... Pri mojom maratónskom vzkriesení som si dnes spomenul na kolegu rekreačného maratónca – českého novinára Miloša Čermáka, ktorý vo svojich maratónskych stĺpčekoch svojho času tvrdil niečo v tom zmysle, že maratón vlastne dokáže zabehnúť každý. A na tréningu v podstate ani tak nezáleží. Aj Čermák raz na Pražský maratón trénoval ako divý, a osobný rekord si zlepšil iba o chlp. Na maratón o rok nastúpil takmer bez prípravy (toto bude môj prípad tohto roku v Bratislave:-) – a rekord zlepšil výrazným spôsobom. Verím, že aj môj „osobák“ z Pražského medzinárodného maratónu z roku 2003 4h17min45s sa zatrasie v základoch.My, skúsení maratónci:-), však vieme jedno. Pri maratóne nie je pre amatéra dôležitý čas, ale to, aby dobehol. Pretože maratón je droga. Kto ho raz zabehne, túži po ďalších maratónskych skalpoch. Napriek neskutočnej bolesti sa totiž v cieli každý bežec bez ohľadu na dosiahnutý čas usmieva od ucha k uchu a žiari nevýslovným šťastím. Pretože po dobehnutí tých viac ako 42 kilometrov sa človeku vyplavuje toľko endorfínov (hovorím z vlastnej skúsenosti), že z nich žije ďalší mesiac. Aj preto moje v súčasnosti nie veľmi trénované telo horí po ďalšom maratóne...Guráž mi nevedomky pridal aj jeden fantastický pán doktor, ku ktorému som (ešte netušiac o Bratislavskom maratóne a mojom blížiacom sa maratónskom zmrtvýchvstaní) prišiel koncom minulého roka so zápalom priedušiek. „No čo pán Bednár, kedy dáte ďalší maratón? Behávate? A toho Dzurindu predbehnete?“ spustil na mňa, kašliacu trosku, ani v najmenšom nepripomínajúcu maratónskeho bežca. „Pád doktor, už som dlhšie nebehal. A na Dzurindu zatiaľ nemám, on to beháva pod štyri hodiny,“ dodal som. „Keď budete taký starý ako on, aj Vy budete lepšie behávať,“ podal mi svoju optimistickú prognózu, postavenú na veľmi tenkom ľade. Veru neviem, z čoho pri nej vychádzal...Opatrnejšie ako pán doktor sa k môjmu cieľu zabehnúť štvrtý maratón v živote po ročnej pauze postavila moja polovička. „Veď si nič nebehal! A mal by si aj zhodiť!“ zhodnotila moju maratónsku antipostavu.Tým zhodením prebytočných kilogramov trafila klinec po hlavičke. Na maratónca vážim naozaj trošku viac, ako je vhodné. „Vieš, že na príliš zdravú stravu ja nie som. A priberiem aj po jednej nevinne vyzerajúcej klobáske! Ale sľubujem, že úspešným bratislavským maratónom začnem aj so zhadzovaním prebytočných kilogramov,“ dal som manželke s úsmevom na perách svoj maratónsky prísľub.Pred rokom som na blogu začal vo veľkom s textami, mapujúcimi moju prípravu na Pražský maratón. Ísť s bubnom na zajace sa však nevypláca. A tak som dopadol aj ja, napriek veľkému haló som Prahu kvôli chorobe vynechal...Teraz to budem robiť opatrnejšie. Niekoľko textov mapujúcich prípravu totálneho amatérskeho bežca (myslím moju maličkosť:-) pokúšajúceho sa s nadšením a potrebným nadhľadom o maratón asi napíšem, jednoznačne viac však plánujem behávať. Maratónsku retrospektívu prinesiem na blogu skôr po úspešnom konci...Inak s prípravou som na môj štvrtý maratón začal vlastne už dnes. Cez internet som si kúpil krokomer, aby som vedel, koľko kilometrov zabehnem počas tréningových jednotiek. A dátum Bratislavského mestského maratónu som si veľkými písmenami zaznačil aj do diára. No nie je to skvelý štart?:-)Maratónske kocky sú hodené...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu