reklama

Tajomstvo (pre)žitia

„Ty máš dobrú povahu na všetky tie nešťastné udalosti v Tvojom živote. Šťastnú povahu na to máš. Druhý by to všetko oveľa horšie znášal," povedala mi pred niekoľkými dňami, počúvajúc moje viac-menej už len humorné glosovanie mojej najnovšej patálie so zlomenou rukou, s úsmevom bývalá spolužiačka z výšky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Odpovedajúc na jej otázku, čo moja ruka, som sa totiž okrem iného vyjadril, že ruka je už celkom fajn, keďže už mám zápästie plné drôtov a železa. A že mám pocit, že na uliciach stretávam v poslednej dobe nejako viac ľudí so zlomenými rukami, ako v "bežné" dni. A tiež že mám pocit, že si ani ruku "normálne" zlomiť neviem, ale hneď trieštivo, s potrhanými väzmi.Keď to o tej mojej "šťastnej" povahe dopovedala, usmial som sa. Ale okamžite som aj, akoby ospravedlňujúco, dodal, že to, čo hovorí, nie je celkom pravda. Veď hádam ani neexistuje človek, ktorý by sa cez údery osudu, väčšie či menšie, vedel preniesť s (ne)znesiteľnou ľahkosťou bytia. Len vďaka humoru či inak povedané onej "šťastnej" povahe. Tie krízy, pochybnosti, smútky, výčitky či slzy prichádzajú opakovane takmer ku každému. A v podstate sú aj prirodzené a normálne. Naopak, nebolo by práve asi normálne ťažšiu životnú situáciu prejsť len vysmiaty, a nič tak nedať najavo. Tie smútkom či melanchóliou zafarbené emócie by potom zostali vnútri a narobili by nášmu telu nepredstaviteľnú šarapatu. Preto je dobré, keď sa dostanú von.Oni sa vlastne ani nikdy ne(s)pýtajú, či môžu vstúpiť. Preto vďakabohu aj v tých chvíľach za spomínaný dar humoru, ktorý má každý človek v každej situácii po ruke a môžu ho použiť ako overenú "zbraň" prežitia. Humor nás chráni od zničujúceho direktu negatívnych síl. Ako pozitívna veličina na pomyselnej emočnej miske váh pôsobí jednoznačne vyvažujúco.Lebo - čo iné nám v ťažších chvíľach v našom vnútri zostáva zľahčiť našu situáciu? Či vyčarovať pre našu dušu tak potrebný a ozdravujúci úsmev na tvári? Mojím duševným majákom v rozbúrenom mori je určite viera. Ale s ňou aj dar pozrieť sa na to ťažšie v živote z nadhľadu. Áno, doslova si z takejto situácie srandu (u)robiť. A tak nad ňou získať mentálnu prevahu. Nie vždy sa to dá. Nie vždy sa to takto skončí. Ale za pokus to podľa mňa stojí.Pamätám si, ako sa ma pred rokmi na margo jedného môjho vtipného príbehu na blogu, hovoriaceho o našich peripetiách so synovým autizmom, jedna pani spýtala, prečo si robím z autizmu srandu. Že či je to adekvátne v Majovej situácii/?/.Áno, bolo, je a bude to adekvátne, občas situáciu takto odľahčiť. Humor tvorí nenahraditeľnú zložku obranného mechanizmu pre telo i pre dušu. Robí život znesiteľnejším. V každom okamihu. Bez neho by sme dávno boli zrelí na "Pezinok".Takže nielen "keep walking", ale aj "keep smiling":)...

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu