reklama

Praha volá – príprava na maratón I.

Na trať Pražského medzinárodného maratónu vybehnú bežci ani nie o dva mesiace. Na prípravu tak zostáva už iba málo času. Ale dá sa to zvládnuť. Skúsite to so mnou? Nezáleží na tom, či si chcete Pražský maratón zabehnúť „naostro“, alebo „len“ byť so mnou mentálne:-) či o mojich dojmoch z tréningov a samotného maratónu čítať – ste vítaní. A držte palce...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Behávam ako amatérsky zanietenec pre radosť, zo zábavy, aby som si „vyčistil hlavu“:-). Prosím, berte tak voľnejšie aj moje tréningové „metódy“ – nehrám sa na maratónskeho experta, v Kristových rokoch už ani nemám záujem naháňať výkonnostné hranice (aj keď pokorenie štyroch hodín by bodlo:-). Ide mi vždy „len“ o to maratón dobehnúť. Jednoducho maratón je vyjadrením mojej životnej filozofie. Preto behám. Od môjho prvého maratónskeho prológu na blogu ubehlo už pár dní. Mám velikánske maslo na hlave, veľa som toho totiž odvtedy nezabehol. Dôvody sú dva – objektívny (bola zima a sneh:-) a subjektívny (necítil som sa zdravotne OK). Od januára mám tak zabehnutých cca 120 km, čo je málo. Keďže však za posledné dva roky som zvládol spolu 1385km (569 + 815), do maratónskeho behu sa určite dám „do poriadku“.Pri príprave na tri moje predchádzajúce maratóny som behával cca 3-4 krát do týždňa, väčšinou na mestskom okruhu v Trnave. Väčšinou to boli behy dlhé 5-8 km, len cez víkend 10km a viac. Viem, že na (moje) časy okolo tých 4h15min to stačilo, ak však chcem (čo chcem) v Prahe atakovať čas pod 4 hodiny, musím tréningovú skladbu obmeniť. Treba totiž behávať v rámci maratónskej prípravy aj trate dlhé zhruba 20-25km, a to aspoň raz - dvakrát mesačne. Vaše telo sa takto naučí čerpať zo svojich energetických rezerv, čo počas kríz na maratónoch oceníte.Takisto v rámci prípravy kombinujte vytrvalostné behy s nácvikom rýchlosti. A ešte jedna vec - okrem behu je dobré venovať sa príležitostne aj doplnkovým športom, to znamená napríklad plávať alebo bicyklovať. Naberáte tak vytrvalosť, pričom takýto tréning je zároveň aj pestrejší.Z vlastných maratónskych skúseností už môžem odhadnúť, že na maratón by mal človek zabehnúť v príprave minimálne 300-400km. Malo by to postačiť na to, aby ste maratónsku výzvu zdolali. Na svetoborné časy to však je málo. Aspoň u mňa to tak platilo, prvý maratón v Rajci v roku 2003 som dobehol až v čase 4:40:57:-)…Na záver – zima i choroba sú už pasé, a tak začínam s prípravou. Ako prvý krok sa zajtra na maratón oficiálne prihlásim:-)…Následne musím „zhodiť“, aj podľa polovičky som na maratón „ťažký“. Ruka v ruka so „zhadzovaním“ bude cez sviatočné voľné dni nasledovať samozrejme aj intenzívne veľkonočné bežecké rozjímanie. Verím, že tých cca 200km do maratónu zabehnem. Odteraz vždy v štvrtok na tejto stránke až do konania Pražského maratónu 22. mája niečo o radostiach a strastiach amatérskeho maratónca.

Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu