reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Bednár

Jozef Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  774
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Milovník života, rodiny, dobrých ľudí. Šťastný manžel a otec troch detí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosťDumky a úvahyVážnejšie dumky a úvahyAutizmusViera a jaMédiá a komunikáciaMoje malé postrehySpomienky na minulosťPríbehy zo životaAko si žijemeNa margoBežecký tragédPohodička

reklama

Viera a ja

Pochybnosti veriaceho človeka

Jozef Bednár

Pochybnosti veriaceho človeka

„Vždy jsem věřil v čísla, v rovnice, logiku, která vede k závěru. Ale po životě v tomto přesvědčení jsem se zeptal, co je skutečně logika, kdo vynáší závěry...Moje pátrání mě provedlo přes fyzično, metafyzično, iluze a zpět. A já jsem udělal nejdůležitější objev v mé kariéře, nejdůležitější objev v mém životě. Pouze v záhadných rovnicích lásky, můžeme najít nějakou rozumnou logiku...“ (citát z filmu Čistá duša – profesor John Forbes Nash pri preberaní Nobelovej ceny za ekonomiku ďakuje manželke za podporu a lásku)

  • 31. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 442x
  • 7
Pohoda (aj) na Mariánskej hore

Jozef Bednár

Pohoda (aj) na Mariánskej hore

Tento krátky text píšem z Popradu. Sme s polovičkou na ceste na Mariánsku púť do Levoče. Po roku sa tak opäť raz (už štvrtýkrát za sebou) vydáme peši na Mariánsku horu. "Hore" by sme chceli byť okolo pol desiatej večer, aby sme mohli za tých pár hodín (zhruba do druhej rána plánujeme zostať) nasať z tej neopísateľnej energie, ktorá sa nad horou vznáša (nielen počas púte).

  • 7. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 913x
  • 14
Na púti v Levoči

Jozef Bednár

Na púti v Levoči

Tú noc som cítil veľkú energiu. Už pri kráčaní z mesta na vrchol hory. Dych sa miestami strácal, asi trištvrte hodinka dá zabrať. Ale duša, tá ocenila balzam, ktorý dostala. Nielen na ceste hore, ale aj potom, pri modlitbách. Často odriekaných na kolenách.

  • 7. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 640x
  • 52
Semienka viery

Jozef Bednár

Semienka viery

Mesiac marec je zasvätený úcte svätému Jozefovi. Čo pre moju rodinu znamená aj to, že sa každý marcový večer, spolu s deťmi, pomodlíme „k Jozefkovi“. Tento zvyk som si priniesol z detstva, kedy sme sa takto modlili s mojimi rodičmi aj starými rodičmi. Vždy každý večer v marci, pred spaním.

  • 2. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 497x
  • 17
Veľký týždeň, Veľký príbeh

Jozef Bednár

Veľký týždeň, Veľký príbeh

Kvetná nedeľa alebo Nedeľa utrpenia Pána. Deň, kedy Ježiš prišiel do Jeruzalema. Začína sa ňou tzv. Veľký týždeň, v ktorom Rímskokatolícka cirkev slávi tajomstvá spásy, ktoré Kristus uskutočnil v posledných dňoch svojho života. Veľký týždeň, to je však aj Veľký príbeh o ľudskej nestálosti. Veľký príbeh s aktuálnym odkazom pre nás smrteľníkov.

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 368x
  • 4
reklama
Miesto, kde ďakujem, prosím a ticho meditujem

Jozef Bednár

Miesto, kde ďakujem, prosím a ticho meditujem

To miesto som mal v „mojom“ trnavskom kostole. A mám ho aj v šamorínskom svätostánku. Malá kaplnka Panny Márie. V šamorínskom kostole ju nájde človek vstupujúci do chrámu hneď pri vchode. Po každej nedeľnej svätej omši sa v nej aspoň na chvíľku zvyknem zastaviť. A kľačiac zotrvať v krátkej modlitbe a rozhovore.

  • 25. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 552x
  • 7
Či nie sme cennejší ako vtáky?

Jozef Bednár

Či nie sme cennejší ako vtáky?

Som smrteľník, obyčajný smrteľník s mnohými chybami. Tak ako každý jeden z nás. Veľa z tých mojich chýb by som chcel odstrániť, zbaviť sa ich. Ale nie vždy sa to darí...Viem, že si napríklad občas robím zbytočné starosti. A kvôli nim mávam strach a bojím sa niektorých vecí v mojom živote. Ale jednoducho nedarí sa mi zatiaľ s tým nič urobiť. Neviem starosti len tak zahodiť za hlavu. Zodpovednosť za rodinu mi to nedovolí.

  • 11. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 770x
  • 5
Roráty

Jozef Bednár

Roráty

Stávali by ste v decembri každé ráno na 6h do kostola? V dedine, v ktorej som vyrastal, to býva pravidlom dlhé desaťročia, už od nepamäti. Roráty – raňajšie sväté omše v adventnom období. Celý december, každé ráno. Až do Vianoc, s poslednou omšou ráno na Štedrý deň.

  • 25. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 537x
  • 9
O jednej rozlúčke, mladom kňazovi a slzách v chráme

Jozef Bednár

O jednej rozlúčke, mladom kňazovi a slzách v chráme

Tak ako vždy v nedeľu, aj dnes dopoludnia som šiel na omšu. Alebo ako sme to ešte „u nás“ v Dubovom zvykli hovoriť, išiel som do kostola. Pomodliť sa, nabrať energiu, poďakovať sa za ochranu, za zdravie...Dnes najmä za moje dve baby, ktoré už mám z pôrodnice šťastne doma... Bola to moja druhá nedeľná omša v Šamoríne. A bola svojím spôsobom iná, netypická...

  • 3. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 541x
  • 11
Prečo verím?

Jozef Bednár

Prečo verím?

Verím preto, lebo cítim, že je niečo medzi nebom a zemou. Že existuje niečo okolo mňa, čo nemôžem uchopiť. Čomu nemôžem porozumieť. Niečo, pri čom Descartesovo „Cogito, ergo sum“ (myslím, teda som) nestačí. Aj preto verím.

  • 22. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 302x
  • 101
reklama
Najkrajší text? Otče náš...

Jozef Bednár

Najkrajší text? Otče náš...

Túto modlitbičku dovolím si povedať pozná každý z nás. Naučili nás ju väčšinou naši rodičia či starí rodičia. Často ju však prednášame mechanicky. Bez toho, aby sme sa zamysleli nad hĺbkou jej slov. Pričom nejde o to, aby sme si tie slová vyložili všetci rovnako. Ide o to sa vôbec pokúsiť si ich vyložiť. A ich vždy aj precítiť...

  • 3. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 874x
  • 6
Nebojte sa!

Jozef Bednár

Nebojte sa!

Mám slzy v očiach aj ja. Tak, ako mnohí ľudia po celom svete. Viem, že hocičo, čo teraz napíšem, nemôže vystihnúť moje pocity. Ale musím to zo seba dostať. Z vďaky.

  • 1. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 907x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu